  • Data: 2008-07-02 13:27:24
    Temat: Re: Zapowiedz glosowa
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 2 Jul 2008 14:55:49 +0200, Piotr [trzykoty] napisał(a):

    > Ja nie wiem czy akurat tu tak będzie, ale nie byłbym pewien, że
    > kategorczynie tak się umowy zawrzeć nie da. Doktryna prawa cywilnego w końcu
    > pozostawia otwarty katalog forma zawierania umów, poza określonymi
    > przypadkami.

    W Niemczech jest to powszechne że numery specjalne mogą mieć dowolne
    ceny (no w ramach pewnego limitu) - wtedy słyszysz zapowiedź "ta rozmowa
    będzie Cię kosztować 25 euro za samo połączenie i 5 euro za każdą kolejną
    minutę". Tyle że jest to na podstawie ichniejszego prawa
    telekomunikacyjnego. W Polsce to nie przejdzie - jeśli puścisz zapowiedź
    a ktoś akurat nie będzie słuchał i ją przegapi to jak udowodnisz
    że ją zaakceptował (zgodnie z KC to on musi to udowodnić). Teleagenci
    też muszą usłyszeć zgodę. Inaczej było by całkiem zabawnie:
    - Agent: czy mógłby pan podać swój numer PESEL?
    - Klient: momencik już idę po dowód
    ..stuk odkładanej słuchawki
    - Agent: od dzisiaj będzie pan nam musiał płacić 1000zł co miesiąc, czy ma
    pan coś przeciwko
    ... cisza
    - Agent: dziękuję
    ;-)