    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zapisy w umowie dostawy, a zalaczona karta gwarancyjna.
    Date: Wed, 29 Nov 2006 19:36:13 +0000 (UTC)

    <j...@u...wp.pl> napisal(a):
    > Starostwo, ktorego jestem pracownikiem, oglosilo przetarg na
    > urzadzenie drukujace. Firma, ktora wygrala przetarg podpisala umowe
    > dostawy i specyfikacje istotnych warunkow zamowienia (integralna czesc
    > umowy), w ktorej byla mowa o okresie gwarancji, czasie reakcji, itp.
    >
    > Po dostawie sprzetu, razem z protokolem przekazania, przyslala karte
    > gwarancyjna, w ktorej sa zapisy mowiace o obowiazkowych platnych
    > przegladach okresowych z ich udzialem, wykluczeniach spod gwarancji
    > niektorych komponentow urzadzenia, stosowaniu materialow
> [...]

    Jeśli chcecie mieć gwarancję, to niezależnie od tego, czy kartę
    podpisaliście, czy nie (co to ma za znaczenie?!), do warunków się
    stosowac musicie. Przecież to normalna umowa między dostawcą a Wami.
    Dostawca oferuje Wam wzięcie odpowiedzialności za pewne sytuacje w
    zamian za zobowiązania z Waszej strony. Jeśli się to nie podoba, to
    trzeba było nie kupować.

    Pozostaje pytanie, czy dostawca wywiązał się z przetargu. Tutaj bez
    wglądu w dokumenty nikt niczego chyba nie powie. Trzeba było w
    warunkach przetargu sprecyzować warunki gwarancji. Jeśli tego nie
    zrobiono, to ja bym się raczej zastanowił, co to za nieudolny,
    niekompetentny pracownik taki przetarg zorganizował i dlaczego
    w ten sposób zmarnował publiczne pieniądze (w tym także te wydane
    na jego niewiele wartą pracę).
    --
    Samotnik