  • Data: 2006-01-06 17:19:50
    Temat: Re: Zamieszczanie cudzych tekstów na str www ?
    Od: dziennikarz<d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wydaje mi się, że może tak zrobić. Codziennie słyszymy np.w radio teksty
    > typu "jak podaje Gazeta Wyborcza.." to jest właśnie twój przypadek, możesz
    > kogoś zacytować jeżeli podasz źródło i nie przedstawiasz tekstu jako
    > swojego.
    > Ale mogę się mylić, może zaraz odezwie się ktoś bardziejobeznany.

    To jest zupełnie coś, innego czyli podanie jakby własnej informacji i powoływanie
    się przy tym na GW. Nikt przecież nie zerżnie z GW dosłownie ( bo zaraz miałby
    proces o plagiat), tylko pisze własne info- podając przy tym jako źródło GW.
    Rozumiesz ?

    > A od razu mam pytanko, jak ktoś udzieli tobie wywiadu to prosisz o pisemną
    > zgodę na jego publikowanie? przeciez może powiedzieć "to są moje teksty i są
    > chronione prawami autorskimi" i zaskarżyc ciebie o złamanie tych praw?

    Nie ma takiego obowiązku. Jak dzwonię np. do Edyty Górniak z prośbą o wywiad,
    to od razu podaję jej nazwę wydawnictwa, które reprezentuję i tytuł gazety.
    Może odmówić wywiadu. Wypowiedzi w wywiadzie nie podlegają prawu
    autorskiemu, liczy się utwór jako całość- a ja jestem autorem całości. Gwiazda ma
    jedynie prawo do autoryzacji wypowiedzi ( nawet nie moich pytań) i autoryzacji
    zdjęć.

    -> http://usenet.pomocprawna.info