    From: Lukasz Kozicki <R...@v...cy>
    Newsgroups: pl.news.mordplik,pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zamierzam głosić - gdzie?
    Date: Tue, 18 Mar 2003 08:54:14 +0100

    On 17.03.2003 22:35, Tomasz Nowak wrote:
    > Ponieważ jest to pierwszy polski spam jaki dostałem, a dodatkowo
    > mocno mi zaszli za skórę w przeszłośći - nie zamierzam im tego
    > popuścić. Gdzie powinienem się udać i z czym, aby nadać sprawie
    > bieg? Czy ma ktoś już jakieś doświadczenia i mogłby udzielić mi
    > praktycznych rad?

    Chciałem sprawdzić to sam praktycznie i opisać, ale na razie nie
    dostałem żadnego polskiego spamu :)... Proponowałbym wydrukować ten
    spam z nagłówkami, zastanowić się co można wywnioskować z tych nagłówków,
    wydrukować wszystkie dane o firmie (polskiej) z whois i z ich strony
    www tej firmy, zaopatrzyć się w wydruk ustawy oraz ewentualnie w inne
    ustawy jakie są wymienione na http://nospam-pl.net/prawo.php i pójść
    z tym na polizję, by normalnie zgłosić wniosek o sciganie za popelnione
    wykroczenie (wdedy ścigają na Twój wniosek). Dodatkowo proponowałbym
    poszukać w grupie innych , którzy dostali ten spam, i omowić się z nimi
    by też zgłosili wnioski. Napisz też do PolSPamu, poproś, by zawiadomili
    innych któzy ten spam zlgłosili, że jeden z pokrzywdzonych będzie składał
    wniosek na Polcję i pyta, czy oni też byliby skłonni złożyć taki wniosek.
    Im więcej wniosków tym lepiej.

    Może ktoś jeszcze doda coś praktycznego (x-post pl.soc.prawo)

    Pozdrawiam,
    --
    Łukasz Kozicki
    <http://nospam-pl.net/>