eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZameldowanie na pobyt stałyRe: Zameldowanie na pobyt stały
  • Data: 2013-02-14 10:48:54
    Temat: Re: Zameldowanie na pobyt stały
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2013-02-14 10:19, cte pisze:

    > 1. Meldunek tylko tam gdzie się faktycznie mieszka.
    > (J)a na to, że mieszkam w moim byłym mieszkaniu, mogę mieszkać jeszcze
    > 3-5 miesięcy, ale nie mogę się zameldować (nowy właściciel sobie nie życzy)

    Jak masz tytuł prawny do lokalu, możesz zameldować się samodzielnie.
    Jeśli nie masz, a właściciel nie chce potwierdzić faktu Twojego
    zamieszkania, możesz złożyć wniosek o zameldowanie w drodze decyzji
    administracji. Zgoda właściciela nie jest potrzebna do zameldowania się.

    > (U)rząd Miasta na to, że to mój problem i nowego właściciela

    Masz obowiązek zameldować się tam, gdzie mieszkasz.

    > 2. Zameldować się w nowym domu mogę dopiero wtedy, gdy będę w nim mieszkał.

    Tak.

    > (U) Ludzie mieszkają w nieodebranych domach i nic się nie dzieje.

    Czasem się dzieje. Mój wuj dziesiątki tysięcy złotych stracił przez
    takie zamieszkanie.



    > 1. Jeden urząd nie pozwala się wprowadzić do budynku bez zezwolenia
    > 2. Drugi nie pozwala się meldować "żeby nie uskuteczniać fikcji" ale
    > namawia do złamania zakazów urzędu pierwszego

    Nie rozumiem.

    > 3. Ja mieszkam tu gdzie nie mogę się zameldować a nie mam zamiaru

    Możesz się zameldopwać.

    > I pytanie: jak powinno się taki miszmasz rozwiązać? Bo nawet nie wiem na
    > jaki adres faktury teraz brać. Wolno na adres budowy?

    Jeśli masz umowę najmu - zameldować się normalnie.

    Jeśli nie masz umowy najmu - wziąć właściciela, który potwierdzi, że
    mieszkasz i się zameldujesz.

    Jeśli właściciel nie chce potwierdzić - złożyć wniosek o zameldowanie w
    drodze decyzji administracyjnej, zapłacić 10zł opłaty skarbowej, w
    piśmie opisać fakty i dowody świadczące o tym, że mieszkasz w lokalu, w
    którym chcesz się zameldować i napisać, dlaczego zameldowanie nie może
    odbyć się w zwykłym trybie (brak tytułu prawnego do lokalu i brak chęci
    potwierdzenia zamieszkiwania przez właściciela), pismo złożyć w
    kancelarii urzędu, czekać. Zwykle trwa to miesiąc-dwa. Zameldowanie
    uzyskuje się wówczas w drodze odpowiedniej decyzji po przeprowadzeniu
    przez urząd odpowiedniego postępowania dowodowego, potwierdzającego, że
    faktycznie mieszkasz tam, gdzie chcesz się zameldować.

    --
    Liwiusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1