  • Data: 2004-02-08 14:04:54
    Temat: Re: Zaległy ZUS
    Od: Przyjazny Andrzej <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To chyba jakas pomylka.Oskarzony za zanizenie skladek?Może postawiono mu inny
    > zarzut,ale chyba nie w sprawie z watku głownego.

    Wyjasnilem to juz: oskarzenie za ciezkie lamanie praw pracownika. Skladki
    ZUS sa elementem wynagrodzenia; podstawowym obowiazkiem pracodawcy jest
    wyplacanie wynagrodzenia; jesli tego nie robi, a ponadto nie informuje
    pracownika (albo nawet celowo wprowadza go w blad) mamy do czynienia z
    uporczywym, celowym lamaniem praw pracownika.
    Prokurator uznal moje zawiadomienie o zlamaniu prawa, sprawa jest w
    sadzie karnym.
    Efekt? Pracodawca zaczal mi placic ZUS. Ale teraz to juz nie
    zmnijeszajego winy.
    Te droge - sprawy karnej - proponuje naprawde wszystkim. Sa i wady:
    policjanci, ktorzy prowadzili dochodzenie, byli niezwykle slabo
    zaangazowani (delikatnie rzecz ujmujac).

    --
    Andrzej