  • Data: 2006-09-30 16:36:54
    Temat: Re: Zakup = zgoda na spam?
    Od: bojster <b...@u...net> szukaj wiadomości tego autora

    Tristan wrote:

    > zastanawiałem się nad prenumeratą Wiedzy i Życia, ale wyczytałem małym
    > drukiem, że zakup prenumeraty jest równoznaczny ze zgodą na otrzymywanie
    > przesyłek marketingowych od Prószyńskiego oraz ze zgodą na przekazywanie
    > moich danych dalej.
    >
    > Wydaje mi się, że takie posunięcie jest wyjątkowo wredne i że sam fakt
    > zakupu czegokolwiek nie może się wiązać ze zgodą na spam.... Co o tym
    > sądzicie?

    Hm... aż zajrzałem do WiŻ (wrześniowego, bo w październikowym nie
    znalazłem strony o prenumeracie) i rzeczywiście jest taka klauzula.
    Co ciekawe, kilka miesięcy temu, jak przedłużałem prenumeratę, brzmiała
    ona inaczej i zgoda obejmowała jedynie przetwarzanie przez Prószyński
    Media (owszem, także w celach marketingowych, ale mam prenumeratę od
    kilku lat i nigdy mi żadnego "marketingu" nie przysłali), nie było mowy
    o przekazywaniu danych dalej. Widocznie postanowili sobie dorobić
    i sprzedawać dane firmom nimi handlującym. Wobec tego muszę poważnie
    przemyśleć kwestię przedłużania prenumeraty, a w ogóle to do nich
    napiszę w tej kwestii.

    Nie chce mi się wczytywać w ustawę, ale jeśli dobrze pamiętam, to nie
    ma w tym niczego nielegalnego - przecież jeśli ktoś się zgadza, to się
    zgadza. Są firmy, które żyją z handlowania danymi i radzą sobie całkiem
    dobrze, bo wiele osób nie czyta tego, co podpisuje. Inna sprawa, że
    rzeczywiście jest to "wyjątkowo wredne".