  • Data: 2002-06-27 13:44:33
    Temat: Re: Zakup samochodu - jakie możliwości gwarancyjne.
    Od: <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Czy jest podstawa  prawna do
    > domagania się od sprzedającego naprawy w/w usterek, czy jest jakiś okres w
    > czasie którego sprzedający jest zobowiązany dokonać takich napraw, jakie
    > przepisy to regulują.

    To zależy jak była napisana umowa. Zwykle jest taki zapis: Kupujący oświadcza,
    że stan techniczny w/w pojazdu jest mu znany ...
    Jeżeli kupujący podpisał coś takiego moim zdaniem sam będzie musiał naprawić
    usterki. Jeżeli nie to droga cywilno-prawna jest u nas długa i kosztowna...
    Ewidentna wina sprzedającego jest wtedy gdy w umowie jest mowa o gwarancji a
    pojazd został sprrzedany uszkodzony. Pozostaje jeszcze kwestia udowodnienia, że
    pojazd w momencie nabycia był już uszkodzony a nie w trakcie eksploatacji przez
    nowego właściciela. Reasumując, jeżeli sprzedający nie zagwarantował poprawnego
    działania pojazdu np. przez 3 miesiące ( tak jak np. w niektórych komisach)to
    sprawa w Polsce nie do ugryzienia aczkolwiek jest to moje prywatne zdanie.
    Daro