    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakres czynnosci i obowiazkow pracownika
    Date: Fri, 31 Oct 2008 14:33:12 +0100

    W wiadomości
    news:d1562e89-74e8-43c7-be2a-8129b699d410@q26g2000pr
    q.googlegroups.com
    Baunsuj_Bejbe <b...@g...com> pisze:

    > 3 lata temu zaczalem prace. W tenczas podpisywalem umowe oraz zakres
    > obowiazkow. Zakres ten obejmowal dwa punkty. Podczas tych 3 lat pracy
    > zdobywalem doswiadczenie, a co za tym idzie zmieniala sie moja stawka
    > (za kazdym razem albo aneks do umowy, albo nowa umowa). Za kazdym
    > aneksem lub umowa nie byl zalaczany "nowy" zakres obowiazkow.
    Tzw. aneks do umowy to nic innego jak porozumienie zmieniające.
    Co zmieniające? Warunki pracy i/lub płacy. Czyli np. wynagrodzenia.
    Skoro nie zmieniano zakresu obowiązków to znaczy, że cały czas obowiązywały
    te pierwotnie uzgodnione.
    W moim przekonaniu zmiana zakresu obowiązków jest zmianą warunków pracy i
    wymaga porozumienia albo wypowiedzenia zmieniającego.

> [...]
    > doswiadczenie z "dodatkowymi pracami zleconymi przez przelozonych"
    > dlatego zaniepokoil mnie ten wpis. Mysle,ze to wcale nie takie jasne,
    > no bo np:
    > Zajmuje sie rzeczami A,B,C,D,E w sekcji X w dziale W. Osoba z sekcji Y
    > w dziale W zachorowala - kierownik zleca mi wykonanie pracy A,B z
    > sekcji Y w dziale W.
    > Zakres moich obowiazkow to A,B,C,D,E w sekcji X w dziale W.
    > Rozumiem,ze kierownik dzieki zdaniu "Wykonywania wszystkich innych
    > prac zleconych przez przelozonego" moze mi swobodnie to zlecic??
    Nie znam dokładnych zapisów twojej umowy o pracę ani treści zakresu
    obowiązków.
    Ale na podstawie tego co piszesz wydaje mi się, że tak - co za różnica czy
    obowiązujące cię czynności wykonujesz w sekcji X czy W? Wchodzi rzecz jasna
    w grę kwestia czasu pracy.
    Pracownik zawsze też może zażądać wydania polecenia służbowego na piśmie.

    > A co jesli zleci mi prace z dzialu Q (niby o podobnym charakterze, ale
    > dzial wykonujacy prace w innym obszarze)?
    Myślę, że to bez znaczenia, zakres obowiązków dotyczy przecież ciebie a nie
    działu czy miejsca wykonywania czynności.

    --
    Jotte