    From: "m...@g...com" <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakład usługowy a czas pracy ?
    Date: Thu, 12 Jun 2008 23:49:26 -0700 (PDT)

    On 12 Cze, 19:55, Tristan <n...@s...pl> wrote:
    > W odpowiedzi na pismo z czwartek 12 czerwiec 2008 18:15
    > (autor m...@g...com
    > publikowane na pl.soc.prawo,
    > wasz znak:
    > <5...@2...goo
    glegroups.com>):

    > Prowadzącymi na terenie gminy działalność usługową czy handlową.
    >
    > Jak Twoja córka przyjdzie i powie, że chce robić skalniaczek przed domem, to
    > Ty jej powiesz: ,,Córko, możesz, ale zadbaj, żeby skalniaczek był ładny i
    > niezarośnięty, bo jak nie, to znajdę do robienia skalniaczka kogoś
    > innego''
    > --
    > Tristan
    > Zatrudnię specjalistę od Kubuntu na latopie, który doprowadzi moje Lenovo
    > do działania pod Kubuntu 8.04. Może być zdalnie.

    Ale gmina nie jest właścicielem terenu gminy. Właściciel może,
    wykonując swoje prawa, kierować się (co do zasady) własnymi
    upodobaniami, nie wyłączając kierowania się względami estetycznymi.

    Gmina jedynie wykonuje, dość ściśle określone, uprawnienia władzy
    publicznej. Prowadzący działalność gospodarczą mogą kierować się
    własnym interesem, nie są bowiem podwykonawcami gminy. Gmina może
    ingerować w tok ich działalności tylko jeśli znajdzie podstawę prawną.