    From: Norbert <n...@M...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zabezpieczyć dziecko...
    Date: Sat, 12 Mar 2011 23:45:34 +0100

    W dniu 2011-03-12 22:11, pamana pisze:

    > Dziecko uznane ?
    > siostra przyrodnia to chyba żaden zstępny w sprawie spadku.
    > Rodzice ojca żyją ?
    > Dobrac sie do testamentu nie tak prosto ,gorzej gdy go nie ma ,wtedy
    > rusza machina spadkowa.
    > p.

    Ok.
    Dziecko jest moje i oczywiście uznane przeze mnie.
    Żyje tylko mój ojciec który jest osobą leżącą wymagającą ciągłej opieki
    i ja ją sprawuje. Dziecko i konkubina mieszkają też ze mną.
    Czyli kolego jak powinienem to napisać by było ok.
    Podpowiedziano mi że napewno nie na komputerze tylko odręcznie.
    Po prostu mam napisać że cała moja kasa ma trafić w ręce dziecka gdyby
    mnie zabrakło? Ok, to by było w miare jasne , ale jak to zrobić by NIKT
    inny nie mogl z tej kasy korzystać, by tylko dziecko i w wieku lat 18
    mogło pieniądze podjąć? I jak tu też rozgryść sprawy bankowe?
    Po prostu chce by kasa procentowała sobie na koncie zanim dziecko
    osiągnie pełnoletniość.
    I czy mogę kogoś zobowiązać w testamencie by w razie gdy mnie zabraknie
    znalazł dla mojego chorego ojca dobre miejsce gdzie będzie miał opiekę
    medyczną itd?
    Z kolei sam testament, jak zrobić by w razie najgorszego nie "zaginął"?
    Ot, trafia mnie licho i kilka dni pozniej jakieś pukpuk do drzwi "
    dziendobry , pan X zostawił po sobie testament"...
    Pozdrawiam.