    From: Roman Rumpel <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zabezpieczenie pomysłu
    Date: Fri, 21 Mar 2008 20:38:17 +0100

    Piotr Dembiński pisze:
    > Roman Rumpel <r...@g...pl> writes:

    > Częściowo o to właśnie. Jeśli chodzi o ochronę pomysłu, to USA ma
    > bardziej liberalne prawo w tym względzie, które to prawo zezwala
    > na zastrzeżenie praw do szerszej klasy pomysłów (bo ochrona patentowa
    > to ochrona pomysłu właśnie, jeśli pominąć wymogi urzędu co do
    > istnienia rzeczywistej realizacji tego pomysłu), niż prawo w UE.

    Piotrze, ale przecież musisz wiedzieć, ze ochrona uzyskana w USA, będzie
    obowiązywać w USA tylko. Dalej twierdzisz, że pytającemu chodziło o
    ochronę jego pomysłu na terytorium USA?

    > Zawsze można opatentować algorytm w USA.

    j.w.

    > W Polsce algorytmu nie opatentuje, podobnie jak nie opatentuje
    > twierdzenia matematycznego.

    O tym właśnie piszę.

    > To zależy od zamierzeń. Pytanie było o ochronę prawną pomysłu, a nie
    > o ochronę pomysłu w zakresie tajemnicy przemysłowej.

    No to wytłumacz mi jak z ochrony w USA wynikac będzie ochrona w Polsce?

    Co do prawnej,
    > ogólnoświatowej ochrony czegokolwiek, to sorry, ale -- przynajmniej
    > obecnie -- to jest to mrzonka.

    Twierdzisz zatem, ze nie istnieje ogólnoświatowy system ochrony praw
    własności przemysłowej? Hmm...

    (Tak, wiem, że są kraje, gdzie nie ma tej ochrony, tylko tam i tak nie
    można by zarobić na tej ochronie)