  • Data: 2016-12-21 17:33:16
    Temat: Re: Za szyfrowanie danych - kazamaty. Wkrótce...
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 21-12-2016 o 15:18, Miroo pisze:

    > Tajne :)
    >
    > Z wikipedii:
    > Dopiero pod koniec XX wieku brytyjska służba wywiadu elektronicznego
    > GCHQ ujawniła, że pierwsza koncepcja systemu szyfrowania z kluczem
    > publicznym została opracowana przez jej pracownika Jamesa Ellisa już w
    > 1965 roku, a działający system stworzył w 1973 roku Clifford Cocks,
    > również pracownik GCHQ.

    Moje pytanie przyniosło efekt zgodny z oczekiwaniem - wiem więcej niż
    przed jego zadaniem :)
    Mi (i chyba wielu ludziom) się _wydaje_, że praktyczne łamanie AES256
    jest obecnie niemożliwe. Ciekawe czy to wydawanie się polega na prawdzie
    czy nie?
    Większą pewność bym miał gdyby wielkość bloku w AES256 była taka jak
    wielkość klucza.
    P.G.