eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZa pomylke bank musi wyplacić klientowiRe: Za pomylke klienta bank musi wyplacić klientowi [tym razem] - elektroniczne zlecenia przelewu poza godzinami pracy banku
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!reader
    01.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Za pomylke klienta bank musi wyplacić klientowi [tym razem] -
    elektroniczne zlecenia przelewu poza godzinami pracy banku
    Date: Fri, 20 Sep 2019 08:49:19 +0200 (CEST)
    Organization: It is for me to know and for you to find out.
    Lines: 27
    Message-ID: <a...@w...eu>
    References: <5d846378$1$529$65785112@news.neostrada.pl>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
    posting-host="006a3ea6b1f2655069ac61303771d890";
    logging-data="26979";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1/LMtwhGdbfpPjd0jN47g1u"
    Cancel-Lock: sha1:7jlYGY6b2lrhOShLPxdtjCqOXqE= sha1:MZt7kIP7u8aCu6JbXoDGU6sx9h4=
    X-Face: "L{I_^#-/~^P9lw2-B@:(%PDuXHsDOhyVQ~7_yK)jeoP*lP!^AE;BTmfiX0?8w73%G0*Hgb
    #eU+r|c""StUv*+cu:">^AA3c#M)yVgt_@}}OjJF"PEi=qwv^M~-*G\^$TE`m8>s`<iur'MI+,kMX`
    rB,#G@`]g%Nm]sT$#6=jzYb>_(qP
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:789756
    [ ukryj nagłówki ]

    ąćęłńóśźż <...@...pl> pisze:
    > www.fakt.pl/pieniadze/finanse/bledny-przelew-bank-mu
    si-zwrocic-pieniadze/t6bgnr3

    Fakt się powołuje na rzepe a tam jest znacznie więcej "detali" i
    znacznie bardziej prawniczo łącznie z bardzo różnymi wyrokami
    pierwszej i drugiej instancji.

    Kluczowa dla mnie są kwestie terminu przedawnienia roszczenia wobec
    banku (3 lata) i zdanie "Bank odpowiada za korzystanie z narzędzia, które
    uniemożliwia skuteczne anulowanie transakcji" (między momentem złożenia
    elektronicznie zlecenia poza godzinami pracy banku a wykonaniem zlecenia
    w godzinach pracy banku)".

    W sumie warto się chwilę zastanowić jaka jest "wąska ale sensowna bez
    przeginania" interpretacja tego "precedensu" przez banki, na pewno nie
    dotyczy każdej pomyłki klienta i każdego anulowanego zlecenia.

    https://www.rp.pl/Firma/309149980-Przelew-na-zle-kon
    to-za-pomylke-przedsiebiorcy-zaplaci-bank.html
    > Aktualizacja: 14.09.2019, 21:07 ; Publikacja: 14.09.2019
    > Przelew na złe konto: za pomyłkę przedsiębiorcy zapłaci bank
    > [...]
    > Wyrok Sądu Apelacyjnego w Krakowie z 13 grudnia 2018 r.
    > Sygnatura akt: I AGa 322/18

    --
    A. Filip
    | Ma coś z rycerza - zakuty łeb. (Przysłowie polskie)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1