    From: "Anna S." <a...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Za ile odpisów aktu notarialnego trzeba zapłacic?
    Date: Thu, 19 Oct 2006 20:16:33 +0000 (UTC)

    Katz <c...@o...wytnij.liczby.pl> napisał(a):

    > Witam wszystkich!
    > Jestem świeżo po wizycie u notariusza i chciałbym uzyskać od was odpowiedź
    > na kilka pytań jakie mi się nasuneły.
    > Podpisywałem "umowę przeniesienia własności udziału w nieruchomości
    > lokalowej na rzecz członka spółdzielni", a po ludzku chodzi o akt notarialny
    > na miejsce parkingowe w garażu pod budynkiem. Oprócz kwoty opisanej w samym
    > akcie notarialnym, kazano mi zapłacić za 5 (pięć!!!) odpisów. Ja bym
    > zrozumiał gdyby chodziło o dwa - dla mnie i spółdzielni. Ale reszta?
> [...]

    za wypisy/odpisy, różnie to się zwie, jest osobna oplata i reguluje
    Rozporządzenie ministra w sprawie maksymalnych stawek taksy notarialnej (6zł
    +Vat za każdą stronę wypisu). Jest to napewno napisane w wypisie aktu w
    ostatnim paragrafie! I własnie ten paragraf jest potwierdzeniem ile POBRANO
    wszelkich opłat, w przypadku gdy nie płacisz gotówką w tym paragrafie pisze,
    że strona ZOBOWIĄZUJE się zapłaciś tyle i tyle... a delikwent dostaje fakture
    Vat! Spotkałam się już z taką praktyką.
    O powiadomieniu wszystkich urzędów nie musisz się martwić, to robi notariusz
    (prawda że wygodne!) i odpowiada za to głową, swoją karierą i dobrym imieniem
    w społeczeństwie (czasem są jednak odchyłki od normy, jak w każdej dziedzinie
    życia!)
    A co do rejestracji wszelkich kwot, to widziałeś pewnie wielką grubą dużą
    księgę!! to jest Repertorium A - tam jest wszystko, kto, co , komu za ile... i
    składałeś podpis tuż przy kwocie jaką zapłaciłeś do ręki miłej pani:)
    Kwoty sa podliczane dziennie, miesięcznie - pełna ewidencja wszystkich kwot...
    mie masz co się martwić, tak to się już odbywa!