  • Data: 2013-06-08 18:24:18
    Temat: Re: "Za długi rodziców nie odpowiadam" - jak?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    poszukiwacz wrote:

    > Załóżmy że mój ojciec miał obywatelstwo kanadyjskie (wyłącznie).
    > Ojciec w kanadzie zawarł umowy/zobowiązaia i tam zmarł.
    > Ja mam tylko obywatelstwo polskie i chcę odrzucić spadek po ojcu.
    > Co robić?

    najlepiej odrzucic spadek w Polsce wg prawa polskiego i w Kanadzie wg
    prawa kanadyjskiego.

    w zasadzie niewiele sie stanie jesli w kanadzie tego nie zrobisz.

    jesli tamtejszy sad orzeknie ze spadek przyjales, to zeby wyegzekwowac
    to w polsce musiliby pojsc z tamtejszym wyrokiem do sadu w Polsce, a ten
    orzeknie, ze spadek w Polsce odrzuciles. W ten sposob w Polsce jestes
    "bezpieczny".
    Ale niech sie okaze, że za 10 lat przeprowdzisz sie do Niemiec. I tam
    cie już nic nie chroni, bo spadku wg prawa niemieckiego nie odrzuciles i
    jesli kanadyjczycy tam by poszli do sadu to wygraja.

    Dlatego lepiej jesli masz takie mozliwosci to spadek w kanadzie odrzucic.
    jak to zrobic spkojnie znajdziesz na internecie, sadze, ze bez problemu
    znalazlbys nawet prawnika, ktory by to dla ciebie zrobil.
    W ostatecznosci mozesz prosic o pomoc amabasade polska w kanadzie.