  • Data: 2006-10-27 12:04:19
    Temat: Re: ZUS - od kiedy trzeba płacić
    Od: "bim_bom" <j...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "wombi" <w...@n...pl> napisał w wiadomości
    news:ehr0j2$jl7$1@mx1.internetia.pl...

    > Dla ZUS liczy się faktyczne wykonywanie czynności w ramach działalności
    > gospodarczej i data pierwszej czynności uważana jest za początek
    > prowadzenia dg.
    > Przeczytaj wątek na tej grupie pt. "zawieszenie działalności" z 23
    > września.
    >
    > Pozdrawiam

    Dzięki wielkie, wszystko jest tam ładnie opisane :)
    Tylko jedna rzecz nie jest dla mnie pewna: czy jeśli wpłacę na swoje konto
    firmowe kasę i przeleję jako zapłatę za coś, co kupuję dla firmy (albo w
    jakiś inny sposób kupię coś "na firmę", bez odliczania sobie VATu ani nie
    dopisując do kosztów), to czy wtedy już "prowadzę działalność"? W tym
    piśmie, co podałeś, jest napisane:
    "Działalnością gosp. jest zarobkowa działalność wytwórcza, budowlana .....
    wykonywana w sposób zorganizowany i ciągły".
    W okresie, kiedy tylko kupuję, a nie osiągam przychodów, chyba bym się nie
    łapał na tę definicję...