  • Data: 2006-08-24 11:01:52
    Temat: Re: ZUS - Przedawnienie - Jak to jest...
    Od: marg <m...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Antek napisał(a):

    > Słyszałem że przedawnienie następuje po 5 i 10 latach. Moze mi ktoś
    > dokładnie wytłumaczyć jak jest w moim przypadku ?? I czy po
    > okresieprzedawnienia nie będą mogli mi już przysłać komornika po pieniądze

    Przedawnienie 5 lat - jeśli Tobie ZUS wisi kasę (np miałeś nadpłatę i o
    niej nie wiedziałeś, ZUS ma niby obowiązek informowania Cię o tym, ale
    nigdy tego nie robi, chyba że sam wystąpisz o ustalenie salda konta).
    Przedawnienie to dotyczy wypłat gotówkowych, a nie zaliczania na poczet
    bieżących zaległości. tego możesz dochodzić znacznie później (taka
    niedorobiona ustawa ;) )

    Przedawnienie 10 lat - jesli Ty ZUSowi wisisz kasę (to taka równość
    wobec prawa ;) )

    Jeśli coś mogę doradzić - wystąp do ZUSu o ustalenie salda konta za 1999
    -2001. Może znajdzie się coś, o czym nie poinformowali, a można jeszcze
    zaliczyć na poczet zaległości.
    Marg

    --
    >**< Suma inteligencji na planecie jest stała, liczba ludności rośnie.
    Aksjomat Cole'a >**<