  • Data: 2005-11-16 15:41:16
    Temat: Re: Wystapienie ze zwiazku wyznaniowego
    Od: "AndrzejW" <w...@c...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "cysiek" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:dlfdqc$9nn$1@inews.gazeta.pl...
    > tajny agent 'WT' w raporcie z dnia 2005-11-16 14:36 donosi:

    > udawszy sie do rzeczonego proboszcza dowiedzialem sie ze najlepiej
    > zrobie idac do spowiedzi lub tez modlac sie i rozmyslajac. jesli jednak
    > bardzo mi zalezy to musze sie stawic w towarzystwie rodzicow, rodzicow
    > chrzestnych i bog wie jeszcze kogo innego (zaznaczam ze pelnoletnosc
    > osiagnalem juz spory kawalek czasu temu).

    Nie musisz ściągać rodziców ani chrzestnych - choć byłoby to pożądane.
    Wystarczą dwaj świadkowie - pełnoletni, pełnoprawni członkowie Kościoła
    Katolickiego. Możliwe, że proboszcz pierwszy raz spotkał się z takim
    problemem i dokładnie nie znał procedury. W necie znajdziesz mnóstwo porad
    jak przeprowadzić taką sprawę.

    > tym samym odmowil przyjecia
    > odemnie jakichkolwiek dalszych pism oraz udzielania wyjasnien.

    Daj zarobić poczcie, i napisz list z potwierdzeniem odbioru do swojej
    parafii. Parafie muszą dokumentować przychodzącą korespondencje, więc
    proboszcz będzie musiał zająć się sprawą. Jak nie to piszesz jeszcze raz do
    kurii z informacją, że proboszcz odmówił zajęcia się twoją sprawą. Do
    kanclerza kurii, lub bespośrednio do biskupa ordynariusza.

    > no i teraz wlasnie sie pytam czy ktos nie wie co w tej sytuacji moge
    > zrobic?

    Ogłosić w gazetach, że nie jesteś już członkiem KRK :p

    pozdr
    AW