    From: Tomek <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypożyczanie filmów a prawo autorskie
    Date: Sun, 18 Oct 2009 21:53:23 +0200

    Dnia 18-10-2009 o 21:47:25 sdf sf <k...@g...com> napisał(a):

> [...]
    WDU19940240083&ty...

> [...]
    > nie wiem, co oznacza "wyczerpuje" w prawniczym jezyku..
    >
    > 3. Wprowadzenie do obrotu oryginału albo egzemplarza utworu na
    > terytorium Eu-
    > ropejskiego Obszaru Gospodarczego wyczerpuje prawo do zezwalania na
    > dalszy
    > obrót takim egzemplarzem na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, z
    > wyjątkiem
    > jego najmu lub użyczenia.
    >
    > "wyczerpuje prawo do zezwalania na dalszy obrót"
    >
    > Tak na mój chłopski rozum znaczy to, że już nikt inny nie może dostać
    > pozwolenia na obrót. Czy, że nie potrzeba zezwolenia?

    Wg mnie: wyczerpuje prawo wprowadzajacego, więc nie musisz się pytać o
    zgodę
    na odsprzedaż np. filmu na DVD, natomiast ten 'luz prawny' nie obowiązuje
    w momencie gdy nie chcesz sprzedawać lecz wypożyczać - wtedy potrzebujesz
    zgody uprawnionego, czyli licencji na wypożyczanie.

    --
    Tomek