    From: "Róża" <r...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypowiedzenie umowy o prac
    Date: Sun, 15 Aug 2004 20:25:37 +0200

    > Dać jej wypowiedzenie, a potem je ewnetulanie cofnąć gdy przyniesie
    > zaświadczenie od lekarza o tym, że jest w ciąży.
    > Jeśli braki da się udowodnić, to znaczy że ona konkretnie je spowodowała
    > zastosować art. 52 par. 1 kp, wtedy kwestia ciąży jest bez znaczenia.
    >
    > --
    > JOHNSON :)

    Nie da się jednoznacznie udowodnić, że to ona spowodowała braki. Mam
    zatrudnione 2 pracownice i jedna zwala winę na drugą. Jak pisałam jestem
    przekonana o jej winie na 99% (nie złapałam jej za rękę).
    W tej sytuacji chyba nie mogę rozwiązać umowy z art. 52 par. 1 kp.

    Dla przypomnienia:
    Art. 52.
    § 1. Pracodawca może rozwiązać umowę o pracę bez wypowiedzenia z winy
    pracownika w razie:
    1) ciężkiego naruszenia przez pracownika podstawowych obowiązków
    pracowniczych,
    2) popełnienia przez pracownika w czasie trwania umowy o pracę przestępstwa,
    które uniemożliwia dalsze zatrudnianie go na zajmowanym stanowisku, jeżeli
    przestępstwo jest oczywiste lub zostało stwierdzone prawomocnym wyrokiem,
    3) zawinionej przez pracownika utraty uprawnień koniecznych do wykonywania
    pracy na zajmowanym stanowisku.

    Róża