    From: Łukasz Bąk <n...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypowiedzenie umowy najmu lokalu
    Date: Tue, 05 Jan 2010 12:39:11 +0100

    przypadek pisze:

    > pudlo. 688 KC jest uwazany przez przeważającą część doktryny i
    > orzecznictwo za semiimperatywny.

    Ale w zasadzie strony umawialy się przy pomocy innych warunków. "Może
    być". Semiiimperatywnie do bólu.

    Już logiczna konstrukcja (tak wiem, logicznie się prawa nie pojmuje)
    jest taka, że zawieramy umowę na jakichś tak warunkach i później się
    do nich stosujemy. Co najwyżej warunki tego co ma być w umowie możemy
    dostrzegać jako ściśle obowiązujące.

    A może to w odniesieniu do prawa karnego? Jeśli chodzi o orzecznictwo
    to możesz mieć rację. Zresztą nie wiem. Niech ktoś światły mi
    to wyprostuje.

    --
    Łukasz Bąk