  • Data: 2009-07-15 16:49:11
    Temat: Re: Wynajem mieszkania - wypadek losowy
    Od: kuba <j...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Andrzej Lawa pisze:

    > Z drugiej strony w takiej sytuacji IMHO można podważać taki zapis umowy
    > z uwagi na rażące naruszenie zasad współżycia społecznego oraz
    > wykorzystanie czyjejś nieświadomości.

    Nie powoływałbym się z taką łatwością na zasady współżycia społecznego,
    tym bardziej, że kodeks wyraźnie dopuszcza umowę o przyjęcie
    odpowiedzialności, więc dlaczego ta konkretna miałaby być z nimi
    sprzeczna? Pamiętaj, że powołanie na art. 58 par. 2 KC zawsze musi być
    gruntownie uzasadnione; nie można sobie powiedzieć od tak, że sprzeczne
    z zasadami współżycia społecznego i basta.

    Ja bym bardziej kombinował z wykładnią oświadczenia woli (65 par. 2 KC),
    bo podejrzewam , że nawet wynajmujący (nie mówiąc o najemcy) nie za
    bardzo miał pojęcie, że taka klauzula może podchodzić pod rozszerzenie
    odpowiedzialności.

    > Pytanie na marginesie: jak wygląda ubezpieczanie lokalu oraz "murów"
    > przez wynajmującego?

    Jak to jak wygląda? Nie ma obowiązku ubezpieczać, jeśli o to Ci chodzi.

    pozdrawiam
    kuba