  • Data: 2018-08-13 18:07:02
    Temat: Re: Wynajem mieszkania, coś zjada mi prąd
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 13.08.2018 o 17:57, Akarm pisze:

    > Wiele lat temu, kiedy pracowałem jako elektromonter budowlany w PIE-BW
    > (firma państwowa), kładłem przewody otrzymywane z magazynu. Bardzo
    > często żyły w takich samych przewodach z dwóch różnych krążków miały
    > różne kolory. I musieliśmy z kolegami uzgadniać, jakie kolory z jakimi
    > łączyć, jeśli nie znajdzie się odpowiedniego koloru.
    > Nie usiłuj mnie przekonać, że przestępstwem jest indywidualny dobór
    > kolorów żył w przewodach kładzionych przeze mnie w moim mieszkaniu.

    Nie mówię, że przestępstwem, bo niekoniecznie. Natomiast jest to
    określone normą, powołaną w rozporządzeniu na podstawie ustawy prawo
    budowlane. W zależności od tego co odwiniesz tym "nieregulaminowym"
    połaczeniem to skończy się na burdelu w instalacji, wywalonym
    bezpieczniku, kręcącym się w drugą stronę silniku albo napięciu na
    obudowach urządzeń. Każda z tych sytuacji jest czynem zakazanym,
    konsekwencje się różnią. Akurat Robert pojechał z grubej rury.

    I to że ktoś coś zrobił nie oznacza, że to zgodne z prawem. Na przykład
    w tunelu na wisłostradzie wszyscy jżdzą 80+ a zgodnie z prawem wolno
    tylko 50;)

    Shrek