eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWymienią ci licznik energii. Będzie zbierał dane o kliencie › Re: Wymienią ci licznik energii. Będzie zbierał dane o kliencie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin2!goblin.stu.neva.ru!xlned.com!feeder7.xlned.com!newsreader4.net
    cologne.de!news.netcologne.de!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfe
    ed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!new
    s.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Sat, 04 May 2013 23:58:09 +0200
    From: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:17.0) Gecko/20130328 Thunderbird/17.0.5
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wymienią ci licznik energii. Będzie zbierał dane o kliencie
    References: <klpf5t$8rt$1@node1.news.atman.pl> <klqr7k$jv5$1@node1.news.atman.pl>
    <klqtds$9r6$1@node2.news.atman.pl> <klr22k$eh2$1@node2.news.atman.pl>
    <klr2h7$f0n$1@node2.news.atman.pl> <klr6fi$ilv$1@node2.news.atman.pl>
    <5181362d$0$1210$65785112@news.neostrada.pl>
    <51815d64$0$1267$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1305012309350.3168@quad>
    <51823306$0$1248$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1305021730520.1772@quad>
    <5182990f$0$1220$65785112@news.neostrada.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1305041008191.3636@quad>
    <5184e16e$0$1211$65785112@news.neostrada.pl>
    <km31gh$rnc$1@node1.news.atman.pl>
    <5185176f$0$1258$65785112@news.neostrada.pl>
    <51851e4c$0$1258$65785112@news.neostrada.pl>
    <51852341$0$26693$65785112@news.neostrada.pl>
    <51856cd4$0$1259$65785112@news.neostrada.pl> <km3qr0$ik9$3@dont-email.me>
    In-Reply-To: <km3qr0$ik9$3@dont-email.me>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 63
    Message-ID: <51858478$0$1256$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.11.94.91
    X-Trace: 1367704696 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 1256 83.11.94.91:12299
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:720479
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2013-05-04 22:28, witek pisze:
    >>
    >> Załóżmy, że firma zbiera dane o której godzinie włączasz telewizor.
    >> Poprawka: o której godzinie ludzie włączają telewizor. I wyłączają. Taka
    >> firma może dużo precyzyjniej niż teraz ustalić emisję reklam.
    >
    > Ale oni to juz dawno wiedza. Wystarczy zrobic badanie rynku ktore
    > seriale sa najbardziej popularne.

    Badanie rynku trwa i kosztuje. Mi chodziło o hipotetyczną większą
    precyzję, z korektą niemal w czasie rzeczywistym. Z założenia
    infrastruktura jest: inteligentne liczniki. Nie trzeba robić badań _po_
    emisji programu.

    >
    >> I teraz okazuje się, że w 80% przypadków kiedy włączasz telewizor, zanim
    >> rozpocznie się twój program, jesteś raczony 3 minutowym blokiem
    >> reklamowym.
    >
    >
    > juz jestes, bo o ktorej rozpoczyna sie twoj ulubiony program mozna
    > przeczytac w dowolnej gazecie z programem tv.

    Dlatego włączasz później. A "oni" przesuwają blok reklam, żebyś go
    przypadkiem nie ominął.

    > Nierealne bo program musi sie zmiescic w ramowce czasowej.

    Oj tam, oj tam :)
    W rozważanej sytuacji paranoi, chodzi o to, żeby wykorzystać te dane w
    niecnych celach - ukraść twój czas, żeby na tym zarobić.
    Czyli bądźmy konsekwentni: puszczany program ma na celu przyciągnięcie
    widza i zwiększenie oglądalności. Po co? Po to, żeby więcej ludzi
    obejrzało reklamy.
    Ramówkę się przesuwa - dostosowuje do czasu emisji reklam, a nie odwrotnie.


    > To do czego mozna wykorzystac takie dane to do roznicowania reklam w
    > danym zasiegu geograficznym. Ile w danym rejonie wraca ludzi z pracy o 5
    > ile o 7 a ile wogole i o kotrej warto zaczac puszczac reklamy.

    Właśnie. Gdyby mi się chciało to mógłbym wymyślić jeszcze więcej
    zastosowań, np. puszczanie reklamy ukierunkowanej. O godzinie 17:36
    ludzie włączają tv i u 80% z nich włącza się lampka w barku: czyli
    bardziej opłaca się puścić reklamę napoju bezalkoholowego i kostek lodu.
    O 18:24 tv+pralka: reklama proszku do prania.

    > To by sie moglo przydac kablowkom. Tylko za ja dalej nie widze sensu
    > zbierania tego przez gniazdko z pradem skoro kablokwi przy telewizji
    > cyfrowej moga miec i maja te dane w zancznie prostszy i duzo
    > dokladniejszy sposob.

    Ale z kablówki nie da się odczytać czy włączyłeś pralkę... Pralkę do
    dekodera kablówki podłączysz?

    > Ktos jeszcze oglada telewizje na zywo?

    Coraz mniej ludzi. Bo coraz mniej programów leci na żywo. Zwykle jakieś
    gadające głowy czy tam insze konkursy. Nie przypominam sobie, żeby jakiś
    serial puszczali na żywo.

    Pozdrawiam
    Piotr

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1