    From: maticus <l...@g...spamunielubie.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wykorzystanie rozkładów jazdy komunikacji miejskiej
    Date: Wed, 05 Mar 2008 18:04:42 +0100

    Marcin Debowski wrote:

    > Nie jestem przekonany czy można sobie ot tak spisać. Baza danych może być
    > w dowolnej formie, w tym tabeli. Jeśli to nieznacząca część bazy, to nie
    > ma problemu ale jeśli zebrane np. z kilkudziesieciu tabel to mam
    > wątpliwości.

    Byłaby mi potrzebny cały rozkład jazdy (same suche dane, czyli godziny +
    ew. informacje o zmianach trasy etc). Jeśli rzeczywiście rozkład jazdy
    podpada pod ustawę o ochronie baz danych to kiszka, ale parę postów
    wyżej Andrzej Lawa pisał o tym, że rozkład jazdy bazą danych nie jest:

    Art. 2.
    1. W rozumieniu ustawy:
    1) baza danych oznacza zbiór danych (...), *wymagający istotnego, co
    do jakości lub ilości, nakładu inwestycyjnego w celu sporządzenia,
    weryfikacji lub prezentacji jego zawartości*

    Sporządzenie - ok, nie musi wymagać nakładów, ale weryfikacja, a w
    szczególności prezentacja - jak najbardziej. Nie wiem czy dobrze
    rozumiem ten przepis, bo prawnikiem nie jestem, ale prezentacja - czyli
    w szczególności rozklejenie wszystkich przystanków - wymaga nakładów.
    Trochę głupie jest, że kosztowne wykorzystanie jakiś danych od razu
    czyni je chronioną bazą, ale może źle to rozumiem?

    > Czy utwór to akurat watpię.

    Akurat tutaj nie mam problemu, bo interesują mnie tylko i wyłącznie
    suche dane. Sposób ich prezentacji jest tylko problemem technicznym
    (łatwiej ściągnąć cały rozkład, trudniej parsować rozkłady
    poszczególnych linii, a najtrudniej latać z cyfrówką po wszystkich
    przystankach ;-) ).

    Raz jeszcze dzięki za dyskusję.

    --
    pozdrawiam,