  • Data: 2012-11-14 20:06:05
    Temat: Re: Wspólność majątkowa w małżeństwie
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    spp wrote:

    > Ciągle nie rozumiem w jaki sposób?
    > Przecież do komornika nie idę z roszczeniem które w sądzie trzeba będzie
    > się jeszcze bić - idę z prawomocnym wyrokiem. To, czy komornik ściągnie
    > to z wynagrodzenie czy ze sprzedaży domu/mieszkania to już nie za bardzo
    > mnie martwi.

    No to jeszcze raz.

    ty masz prawomocny wyrok na sciągnięcie 1000 zl z osoby A.

    Osoba a pracuje w firmie B. Firm B nie zapłaciła w terminie wypłaty 1000
    zl panu A.
    Wiec pan A ma wierzytelnosc w wysokosci 1000 zl w stosunku do firmy B.
    Ta wierzytelonsc wchodzi do odzielnego majątku pana A.

    No i teraz ten twoj komornik zabiera tą wierzytelnosc (cokolwiek to
    znaczy i jakakolwiek ma forme) panu A i daje tobie.

    Bo zaczelo sie od pytania czy wierzytelnosc z tytul umowy o prace
    podlega zajeciu przez komornika (po stronie wierzyciela, nie dluznika).

    Wyobraz sobie, ze ta wierzytelnosc jest wekslem.
    Pan A ma weksel od pana B. Komornik zabiera weksel panu A i daje tobie.
    Dlug spłacony, a ty zostales z wekslem, ktory moze byc wart tyle ile
    papier na ktorym zostal spisany.