    From: "Jackare" <1...@1...tralala.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wplata na samochod, a wycofanie sie z kupna
    Date: Tue, 8 Feb 2011 00:15:49 +0100

    Użytkownik "Tulipson" <t...@b...o_n_e.t.pl> napisał w wiadomości
    news:4d4bd0de$0$2443$65785112@news.neostrada.pl...

    > Użytkownik "Tulipson" <t...@b...o_n_e.t.pl> napisał w wiadomości

    W zapisie użyto sformułowania zaliczka a nie zadatek. W związku z tym należy
    ci się zwrot zaliczki bo ona nie rodzi zobowiązania wzajemnego stron umowy.
    Punkt o zapoznaniu się ze stanem technicznym i nieroszczeniu pretencji -
    kręcisz tym bata na samego siebie. Jeżeli faktycznie nie zapoznałeś się i
    nie masz na to kwitów (np ze stacji diagnostycznej) to nigdy nie podpisuj
    tak przygotowanek umowy bo ona nie chroni twego interesu. Lepiej punkt ten
    zamienić na sformułowanie że sprzedający oświadcza, że przedmiot umowy nie
    zawiera ukrytych wad technicznych, wad prawnych i jest wolny od roszczeń
    stron trzecich. Jeżeli nie da się zamienić to przynajmniej dopisać taki
    zapis. W przypadku wypłynięcia wady ukrytej, będzie można ją udowodnić
    (biegły sądowy) a sąd będzie mógł rozstrzygnąc czy sprzedający wiedział i
    zataił czy też nie.
    Pamiętaj że umowy pisze się na czas i okoliczność sporu. Gdy jest "dobrze"
    umowy są potrzebne jedynie do celów podatkowych
    --
    Jackare