    From: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wplata na samochod, a wycofanie sie z kupna
    Date: Sun, 6 Feb 2011 07:25:20 +0100

    cyklista wrote:

    > i teraz powiedzcie mi jak się ma p.4 gdzie stwierdzają przekazanie
    > pojazdu i przyjęcie całej zapłaty to dopisku że jednak nie
    > przekazano
    > i nie ma zapłaty (tak się kończy jak ktoś bezmyślnie bez czytania
    > używa gotowego szablonu)
    >
    > mamy teraz umowę gdzie widnieją dwie sprzeczne informacje i to która
    > jest prawdziwa może ocenić tylko sąd, chyba że uznamy ze umowa
    > wewnętrznie sprzeczna jest nieważna w całosci

    Nieważna to raczej nie. Faktem jest, że strony na coś sie umówiły i
    częściowo umowę wykonano. Sąd może uznać, że dopisek ręczny na końcu
    umowy zastępuje odnośne postanowienia formularza powyżej. Albo, że
    dokument to w ogóle nie jest umowa sprzedaży tylko projekt takiej
    umowy, która zostanie zawarta po spełnieniu warunków. Na to
    wskazywałby dopisek przy tytule umowy oraz wzmianka "umowa ważna po
    zapłacie całości".