eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWpis do księgi wieczystej - ustanowienie hipoteki na rzecz banku › Re: Wpis do księgi wieczystej - ustanowienie hipoteki na rzecz banku
    From: "mike" <d...@n...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wpis do księgi wieczystej - ustanowienie hipoteki na rzecz banku
    Date: Fri, 8 May 2009 17:52:50 +0200
    Sender: b...@g...ptim.net.pl

    "mike" <d...@n...com> wrote in message news:gtskqn$2dc$1@news.wp.pl...
    > Kredyt zaciągnięty wspólnie z żoną. Bank wystawia 2 pisma, jedno na mnie a
    > drugie na żonę. Hipoteka zwykła + kaucyjna.
    > Pytanie 1: Czy powinienem wypełnić KW-WPIS oddzielnie na siebie i
    > oddzielnie na żonę?
    > Pytanie 2: Jeśli tak, to oznacza, że należy podwójnie zapłacić za tandem
    > zwykła+kaucyjna (czyli w moim przypadku na podstawie taryfikatora 2*
    > (200+200))
    > Pytanie 3: Czy pcc również mam wystawić oddzielnie na każdego z nas
    > obojga?

    Dla potomnych szukających tego tematu:
    Rzeczywiście wystarczyło pojedyncze wypełnienie KW-WPIS, Kwoty odnośnie
    hipoteki dla kredytu we franku szwajcarskim były wpisywane w tej samej
    walucie, chociaż formularz wymaga kwot w pln. opłata za KW-WPIS wyniosła 200
    za zwykłą + 200 za kaucyjną, niezależnie od liczby współwłaścicieli
    mieszkania.

    PCC3 kredyt we franku szwajcarskim - wyliczamy należne opłaty w pln do
    urzędu skarbowego na podstawie średniego kursu franka w dniu składania
    wniosku. W przypadku hipoteki zwykłej jest to 0.1% od jej wartości. W
    przypadku hipoteki kaucyjnej jest to 19 zlotych.