  • Data: 2021-10-05 19:33:29
    Temat: Re: Wizy Schengen na jeden kraj a sprowadzanie pracowników (do Niemiec)
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 05.10.2021 o 18:25, A. Filip pisze:

    > Więcej wiary w zdolność "nawet Niemców" do wykorzystania istniejącego
    > prawa aż po same jego granice. "Ukraińców" na dwie 90 dniowe
    > (kwartalne) zmiany nie da się tymi wizami ściągnąć?
    > Czy "chcący" wpadnie na inną wizową rafę?

    Nie. Oni przyjeżdżają na wizy A i B, które opisano tu:
    https://www.biznes.gov.pl/pl/opisy-procedur/-/proc/1
    611. Ale tu o to
    musi wystąpić pracodawca. No i on musi wystąpić o określoną osobę. Nie
    da się tak sprowadzić rzeszy "uchodźców", którzy być może podejmą pracę.

    W wypadku pracujących w Polsce obcokrajowców są firmy pośredniczące
    rekrutujące osoby, choć zapewne część firm samodzielnie rekrutuje za
    granicą pracowników. Ale żaden przedsiębiorca nie weźmie sobie "na
    głowę" nieznanej osoby bez kwalifikacji.

    Część obywateli Ukrainy, czy Białorusi (a i pewnie Rosji) w Polsce
    przebywa na podstawie tego, ze są polskiego pochodzenia. Oni dostają
    polskie obywatelstwo po prostu.

    Ale ja nie widzę sposobu na import przypadkowych osób. Oczywiście, być
    może jakieś są, bo średnio się tym interesuję.

    --
    Robert Tomasik