eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWindows OEM w firmie, zakupiony na początku działalności, a nowy komputer... › Re: Windows OEM w firmie, zakupiony na początku działalności, a nowy komputer...
  • Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: januszek <j...@p...irc.pl>
    Subject: Re: Windows OEM w firmie, zakupiony na początku działalności, a nowy
    komputer...
    Date: 15 Jan 2009 08:27:48 +0100

    Maciek C napisał(a):

    > Pytanie brzmi czy w pełni legalnie mogę zainstalować i używać
    > tego windowsa na nowo zakupionym sprzęcie? Naklejkę z licencją, fakturę, oraz CD
    > z systemem oczywiście posiadam. Bedę wdzięczny za odpowiedź.

    Nie. Kupiłeś licencję na używanie oprogramowania dla producentów
    komputera. Zgadzając się na jej postanowienia zgodziłeś się także na
    przypisanie tej konkretnej kopii oprogramowania do tego konkretnego
    komputera na stałe. Oczywiście możesz złamać postanowienia tej Umowy i
    wtedy, teoretycznie w grę wchodzi tylko odpowiedzialność cywilna ale z
    praktyki wynika, że najwyraźniej nie wszyscy prokuratorzy, policjanci
    taką interpretację podzielają. No ale na złote blachy trzeba sobie
    zapracować? ;P

    j.

    --
    Orle pióra, kaczy chód,