    From: Marcin Wójcik <w...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Windows OEM
    Date: Thu, 11 Oct 2007 18:39:29 +0200

    Piotr M pisze:
    > Witam Wszystkich.
    >
    > Mam takie zapytanie. Czy po zakupie laptopa z systemem wersji OEM mam
    > prawo od serwisu domagać sie płyty instalacyjnej?
    > Wcześniej miałem HP z Windowsem XP, po rozmowie telefonicznej z serwisem
    > szybko i bezproblemowo przysłali dysk instalacyjny. Teraz zmieniłem
    > sprzęt na Toshibę też z system wersji OEM i serwis coś kręci nosem.
    > zmieniam HDD i dysk "Nośnik Product Recowery" będzie bezużyteczny.
    > Wybieram się teraz osobiście do serwisu i mogę domagać sie płyty
    > instalacyjnej? Dziękuję.

    Jeżeli system jest preinstalowany przez producenta laptopa to nie.
    np. Lenovo masz partycje recovery z której możesz przywrócić system a
    płytki z system owszem możesz zamówić za dodatkowa opłata.

    Jeżeli zakupiłeś laptopa + windows OEM
    (dwa produkty) to jak najbardziej i jeszcze powinieneś dostać książeczkę
    :) że o naklejce COA nie wspomnę

    Jeżeli jest to system preinstalowany to bardzo często na naklejce COA
    jest logo producenta booka

    p,M