  • Data: 2012-12-01 21:58:33
    Temat: Re: Wieżytelność na sprzedaż
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 01.12.2012 21:52, Liwiusz pisze:

    > Ale (w większości przypadków) nie dochodzą tego sądownie.

    Po przeważnie nie mogą lub już nie mogą, a do sądu idą tylko jak liczą,
    że złapią kogoś na formalny haczyk - bo np. się wyprowadził albo może
    nie wiedzieć o przedawnieniu. A'propos: trochę się zdziwiłem, że z moim
    rzekomym długiem poszli do sądu... I to po tym jak wyraźnie im
    napisałem, że się nie poczuwam, dlaczego i żeby się odczepili. Fakt, że
    nie wspominałem o przedawnieniu, bo to w sumie dla mojego stanowiska o
    bezzasadności roszczenia nieistotne, ale o tym powinni sami wiedzieć,
    czyż nie?

    Wierzytelność z tytułem wykonawczym teoretycznie powinna być więcej
    warta niż za swoje śmieci płaca kruki i inne cwaniaczki, aczkolwiek tu
    od razu pojawia się podejrzliwe pytanie - dlaczego inicjator chce to
    sprzedać (w domyśle: za ułamek wartości) zamiast samodzielnie spokojnie
    egzekwować? Może dłużnicy niewypłacalni, więc i tak gucio będzie. (tak,
    wiem jak to oficjalnie wyjaśnił ;) )