    From: "dekazzze" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wezwanie telefoniczne prokuratury dla podejrzanego
    Date: Mon, 31 Mar 2008 01:09:12 +0200

    Użytkownik <r...@g...com> napisał w wiadomości
    news:f934cb6f-e974-49bb-962b-46f31c2640c4@c19g2000pr
    f.googlegroups.com...
    > Wydzwaniała do mnie prokurator w piatek, wielokrotnie w ciagu dnia.
    > Jednak nie odebrałem połaczeń. Opisywałem sprawę wcześniej, jestem
    > podejrzany o oszustwo wyłudzenia ubezpieczenia zdrowotnego w kwocie
    > 800 zł z urzędu pracy. Prokuratura ustaliła że jestem zatrudniony w sp
    > z o.o., bo figuruje w rejestrze jako prezes. jednak ta spółka nie
    > działa od ponad 16 lat. i zarzut nie ma zupełnie podstaw w stanie
    > faktycznym, nawet ustalili w urzędzie skarbowym że spółka nie figuruje
    > w rejestrze (musi być nowy ich wewnętrzny rejestr, bo w 1990-91 była
    > zgłoszona do US).
> [...]

    Wpis członka zarządu do KRS ma charakter tylko deklaratoryjny, stosunek
    pracy wynika nie z KRS a z jakiejś konkretnej umowy. Nawet jeśli zamiast
    kadencji miałeś w umowę o pracę na czas nieoznaczony, to mogłeś ją rozwiązać
    np. 5 lat temu a stary wpis, który istnieje w KRS nic nie ma do rzeczy.

    Zresztą ezygnacja może mieć formę nawet ustną! Twój mandat wygasa w chwili
    zapoznania się z Twoją rezygnacją i koniec (no chyba, że w umowie są jakieś
    cuda) ...nie rozumiem problemu.

    pzdr,
    dkzzzzzzz.