  • Data: 2008-07-15 08:37:25
    Temat: Re: Wezwanie do wskazania adresu strony pozwanej
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    diok pisze:
    > Witam,
    >
    > Sąd rejonowy, wydział gospodarczy wzywa do wskazania adresu zamieszkania
    > strony pozwanej poprzez przedłozenie aktualnego odpisu z CBA, bowiem odpis
    > nakazu zapłaty doręczony na adres wskazany w pozwie poczta zwróciła z
    > relacją adresat wyjechał za granicę.
    >
    > Mam pytanie. Jeżeli CBA (WUI) wskaże ten sam adres, to sąd nie wyda klauzuli
    > wykonalności? Można wyjechać sobie za granicę i nie odpowiadać za swoje
    > długi? Można domagać się od pozwanego oplaty (30,40 zł) za udostępnienie
    > informacji z WUI, a jezeli tak, to jak to zrobić?

    1. Nakaz zapłaty, podobnie jak każde inne pismo sądowe, powinno być
    dostarczone w miejscu zamieszkania strony

    2. Jeśli miejsce pobytu pozwanego nie jest znane, będziesz mógł wystąpić
    o ustanowienie kuratora dla doręczeń.

    3. Zatem jeśli z CBA przyjdzie informacja, że osoba ta jest nadal
    zameldowana pod tym adresem, a poczta przekazała informację, że już tam
    nie mieszka, będzie podstawa do ustanowienia kuratora dla doręczeń,
    jeśli miejsce pobytu tej osoby faktycznie nie będzie znane.

    4. Co do zwrotu kosztów zapytania - nie wiem, nie praktykowałem.

    L.