  • Data: 2023-09-22 08:44:58
    Temat: Re: "Wawrzyk wymuszał na polskich dyplomatach wydawanie wiz"
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 21 Sep 2023 22:58:50 +0200, Robert Tomasik wrote:

    > Nie chce mi się szukać, ale zdaje się że właśnie Polska proponowała, by
    > ich po liniach papilarnych ewidencjonować, ale zdaje sie spowodowało to
    > jakiś dramat.
    >
    > Unia Europejska nie chciała pomimo propozycji Polski ewidencjonować
    > imigrantów na podstawie odbitek linii papilarnych z kilku powodów. Po
    > pierwsze, taka ewidencja zostałaby uznana za naruszenie prawa
    > międzynarodowego, w tym Konwencji o ochronie praw człowieka i
    > podstawowych wolności. Po drugie, ewidencja ta byłaby zbyt kosztowna i
    > trudna do wdrożenia. Po trzecie, byłaby ona postrzegana jako
> [...]

    Moze sie myle, ale te odciski im jednak pobierano na wejsciu.

    > Unia Europejska jest zobowiązana do poszanowania praw człowieka i
    > podstawowych wolności, w tym prawa do prywatności i ochrony danych
    > osobowych. Ewidencja imigrantów na podstawie odbitek linii papilarnych
    > zostałaby uznana za naruszenie tych praw.

    Chyba cos przegapiles. Teraz rzad chce odciskow od wszystkich
    obywateli, wiec imigrantow nie dyskryminuje :-)
    I to chyba jest unijny pomysl.

    > Ewidencja imigrantów na podstawie odbitek linii papilarnych byłaby
    > bardzo kosztowna i trudna do wdrożenia. Konieczne byłoby stworzenie i
    > utrzymanie systemu rejestracji i weryfikacji odcisków palców, a także
    > przeszkolenie pracowników na jego obsługę.

    Paszporty sobie jakos radza od kilku lat.

    > Ewidencja imigrantów na podstawie odbitek linii papilarnych byłaby
    > postrzegana jako dyskryminacyjna wobec imigrantów. Byłaby to bowiem
    > forma zbiorowego śledzenia i nadzoru osób, które pochodzą z innych krajów.

    Na razie to jeszcze takie czytniki nie stoja co 5 metrów.

    > Polska złożyła propozycję ewidencjonowania imigrantów na podstawie
    > odbitek linii papilarnych w 2015 roku, w czasie kryzysu migracyjnego.
    > Proponowano, aby ewidencja ta obejmowała wszystkich imigrantów, którzy
    > wjeżdżają na terytorium Unii Europejskiej. Ewidencja miałaby być
    > prowadzona przez agencje Frontex i Europol.

    https://clkp.policja.pl/download/4/289288/Porozumien
    iewspostepowanadministracyjnychprowadzonychwsprawach
    cudzoziemcow.pdf

    Powinienes znac.
    Chyba, ze o cos innego Ci chodzi.

    J.