    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: WTF
    Date: Wed, 19 Jun 2024 14:06:28 +0200

    W dniu 19.06.2024 o 12:50, io pisze:
    > Z tego wnioskuję, że nikt nie jest podejrzany o 'nieumyślne
    > doprowadzenie do śmierci" i tylko 'chcecie robić więcej niż możecie'.

    Ja z Twojej wypowiedzi wnioskuję, że nie wiesz, o co chodzi.

    Poszukiwania, to poszukiwania. Nie są to czynności procesowe. Są takie
    rzeczy, w wypadku których kluczowe znaczenie ma czas. Przykładowo
    oględziny miejsca. Jak znajdziemy za miesiąc zwłoki, to wówczas wiele
    śladów może być już zatarte. Opinie biegłego. Eksperyment. Zatem, by
    można na wszelki wypadek takie czynności zrobić, trzeba wszcząć
    czynności procesowe. Ale dziennikarze się zakłada, ze ktoś tę osobę
    zamordował. To bzdura. I o ile w odniesieniu do osób postronnych nie ma
    to znaczenia i czasem tej głupoty nie warto prostować, to postaw się na
    miejscu rodziny6, która zamiast szukać zaginionego zaczyna przygotowania
    o pogrzebu - bo Policja na pewno coś wie, tylko im nie chce powiedzieć.

    No i jeszcze są osoby Twojego pokroju, które już budują teorię, jak to
    Policja chce zrobić więcej, niż jej wolno. Tylko czekać, że pozostałe
    niebyt mądre osoby dojdą do wniosku, ze pod statystykę to robią, bo w
    tym roku mają za mało zabójstw. :-)
    --
    (~) Robert Tomasik