  • Data: 2007-10-04 13:54:38
    Temat: Re: WKU wymeldowanie wyjazd z kraju pytania
    Od: Jakub Mikusek <n...@W...mikusek.org> szukaj wiadomości tego autora

    On 2007-10-04, forum.prawnikow.pl <f...@p...pl> wrote:
    > Użytkownik "Maurycy" <b...@p...fm> napisał w wiadomości
    s.com...
> [...]
    > dalej i dalej, wraca na stale nie mam zamiaru, czy jak sie wymelduje,
    > wysle do WKU informacje , iz nie jestem zameldowany w kraju, to dadza
    > mi spokoj, i im napisze iz mieszkam w Belgii czy gdzies na stale,
    > ktos mi mowil ze wtedy jak sie wymelduje, bede musial zrobic nowy
    > dowod polski, ale jaki tam adres podam Belgia, ulica Nibylandia 22 ?
    > czy cos
    > --------------
    >
    > Meldunek ma tu niewielkie znaczenie - w końcu jeśli Pan wyjedzie na stałe to
    > wcześniej czy później i tak Pana wymledują - nawet z urzędu.

    Ma duże znaczenie - to nie obowiązek urzędu, o ile mi wiadomo, a
    obywatela.

    > Ważniejsze jest, aby o wyjeździe poinformować WKU, podając miejsce swojego
    > pobytu i przewidywany termin powrotu.

    Podczas wymeldowania w odpowiednim urzędzie (miejskim czy spraw
    mieszkańca) WKU zostaje poinformowane przez nich o tym fakcie. A
    przynajmniej tak było w moim przypadku.

    > Pod koniec wskazanego terminu (proszę
    > z jego długością nie przesadzać) wyśle Pan ponownie list do WKU, informując,
    > że Pana pobyt ulegnie przedlużeniu i poprosi o udzielenie kolejnego
    > odroczenia.

    A nic takiego nie musiałem robić - podałem tylko kraj docelowy i tyle.
    WKU przestało wysyłać cokolwiek.

    Pozdrawiam,
    jakub

    --