    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: W jakiej formie dobrowolnie "zrezygnować" z alimentów
    Date: Mon, 17 Dec 2007 14:58:41 +0100

    wombi pisze:
    > Na mocy wyroku sądu sprzed 5 lat matka zobowiązana jest do płacenia
    > alimentów na rzecz syna. Syn,teraz już 19-letni chłopak, podjął pracę i
    > nie chce dalej pobierać alimentów. Matka nie przyjmuje tego do
    > wiadomości i dalej śle pieniądze. W jaki sposób syn ma zrezygnować z
    > alimentów? Musi wnieść pozew przeciwko matce do Sądu czy wystarczy jego
    > oświadczenie?

    Sąd może uznać, że obowiązek alimentacyjny wygasł. Zazwyczaj robi to
    na wniosek zobowiązanego, szczerze mówiąc nie wiem, czy uprawniony do
    alimentów może wnieść takie powództwo. Nawet jeśli sprawa zakończyłaby
    się wyrokiem, to nie oznacza to, że mama dobrowolnie nie mogłaby
    przesyłać synowi pieniędzy. Tej sprawy żaden sąd nie rozwiąże...

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz