  • Data: 2004-04-02 19:49:36
    Temat: Re: Użytkowanie wieczyste a UE
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 04-04-01 22:01, Użytkownik Przemysław Kapłon napisał :
    > Czy wie kto?, czy nasze państwo zamierza w jaki? sposób uregulować problem
    > wieczystego użytkowania gruntu (np. pod budynkami mieszkalnymi). Jak
    > wiadomo w UE nie ma takiej formy ?własno?ci?. Co rusz kto? straszy, że
    > osobom, które nie wykupiš gruntu na własno?ć grożš roszczenia ze strony
    > przedwojennych wła?cicieli. Niektórzy dla ?więtego spokoju wykupujš działki
    > płacšc nieraz kilka kilo pln.
    > Czy jednak kto? może mnie do tego zmusić, jeżeli termin dzierżawy wygasa np
    > w 2050 roku? Jeżeli nie ma w tym zakresie żadnych okresów przej?ciowych, to
> [...]

    Ha, to ciekawe, moja gmina przysłała mi ostatnio takie pisemko, że:

    Działając na podstawie [ciach] (Dz.U. z 2003 r. Nr 25, poz. 1991)
    wszczynam postępowanie *z urzędu* w sprawie nabycia przez użytkowników
    wieczystych prawa własności nieruchomości (podkreślenie moje)

    jakieś odgórne ruchy chyba, w UG nic ponad to, co przysłali nie wiedzą.

    andy_nek