  • Date: Thu, 15 Jul 2010 09:10:02 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Uwaga groźny pies
    <1e82rpts3znj3$.dlg@piki.fixed> <i1dd1u$f57$1@news.onet.pl>
    <1tz064g2kdpez$.dlg@piki.fixed> <i1dpgj$f6$2@inews.gazeta.pl>
    <8...@p...fixed> <i1ecm6$f6$9@inews.gazeta.pl>
    <i1edf9$8pq$1@news.onet.pl> <i1edmr$f6$13@inews.gazeta.pl>
    <i1ee2i$a8v$1@news.onet.pl> <i1eefs$f6$17@inews.gazeta.pl>
    <i1hbuf$red$1@news.onet.pl> <i1hflb$rpp$1@inews.gazeta.pl>
    <i1hhc1$cd1$1@news.onet.pl> <4c3c622f$1@news.home.net.pl>
    <i1hqjb$8mi$1@news.onet.pl> <4c3cc52b$1@news.home.net.pl>
    <i1jqaa$tnr$1@news.onet.pl> <4c3d7356$0$19175$65785112@news.neostrada.pl>
    <i1jta3$79p$1@news.onet.pl>

    Massai pisze:

    > Hehe, dajmy na to nie było nawet ogrodzone ;-)
    >
    > Jest jakiś przepis "jak nie ogrodzisz, to nie twoje"? Albo - "nie
    > ogrodzisz, to każdy może wchodzić"?

    Ty ciągle tkwisz umysłem w czasach głębokiej komuny lub jakiegoś
    prymitywnego feudalizmu i uważasz, że zakazane jest wszystko, co nie
    jest szczególnie dozwolone.

    A obecnie zasada jest taka, że co nie jest zabronione, jest dozwolone.
    Teraz rozumiesz, czy nadal za ciężko?

    > Dajmy na to - teren nieogrodzony. Wbita tabliczka "teren prywatny,
    > wstęp wzbroniony".
    > Tym samym posesja staje się nagle terenem publicznie dostępnym? I
    > prawo nie chroni właściciela?

    Chroni. Nikt mu własności nie odbiera. Natomiast jeśli on chce jakoś
    szczególnie zadysponować swoją własnością (np. nikogo na nią nie
    wpuszczać) musi odpowiednio tę własność przygotować - np. starannie
    ogrodzić i zamknąć wejścia.

    > Popatrz, a w cywilizowanych krajach można. No, ale tam nie mają
    > zaszłości z czasów komuny że "wszystko jest wspólne".

    No tak, bo na Zachodzie, dokąd odpłynęły Elfy, nie ma zła, złodziei ani
    katastrof.