  • Data: 2008-12-31 09:26:29
    Temat: Re: Utrata prawa jazdy za punkty naliczone 2 lata wstecz
    Od: Herald <h...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 29 Dec 2008 14:08:29 +0100, KS napisał(a):

    > w 2005 roku "zaliczylem" 19 punktow karnych z tytulu przekroczenia
    > predkosci.

    Zdajesz sobie sprawę że "liczenie" startuje z dniem otrzymania pierwszych
    punktów?
    Np. zarobiłeś pierwszy punkt 01-05-2005r - od tego dnia staruje limit
    roczny, który zakończy się 30-04-2006r.
    Nie bierze się pod uwagę roku kalendarzowego bo mogłoby się zdarzyć że
    31-12-200x złapałbyś np. 20 punktów i co ... za parę godzin by Ci się
    skasowały?

    > W listopadzie 2007 roku otrzymalem list polecony od sadu grodzkiego gdzies w
    > Wielkopolsce, z informacja ze uprawomocnil sie wyrok, dotyczacy sprawy z
    > 2005 roku
    ^^^^^^^^^
    Zwróć uwagę na tą datę.

    > za zdjecie z fotoradaru (gdzies pod Poznaniem), na ktorym widac
    > moje auto i w zwiazku z tym otrzymalem dodatkowe 6 punktow za rok 2005.

    Dlaczego nie zgłosiłeś się do SG jak trwała sprawa?
    Bo SG za fotki rusza dopiero jak np. Policja nie jest w stanie 30 dni od
    zdarzenia "ukarać winnego".
    Olewałeś polecone zapewne.

    > W styczniu 2008 roku przyszlo pismo z Urzedu Miejskiego, w ktorym
    > poinformowano mnie, ze na wniosek Komendanta Wojewodzkiego Policji odbiera
    > mi sie uprawnienia do kierowania pojazdami, czyli prawo jazdy, poniewaz
    > przekroczylem dopuszczalna ilosc punktow w 2005 roku, czyli 3 LATA
    > WCZESNIEJ.

    Źle liczysz.
    Wyrok uprawomocnił się z tymi "dodatkowymi 6 pkt" w listopadzie 2007r.
    Teraz jak się przyjrzysz, że od tego listopada 2007 do decyzji o cofnięciu
    uprawnień minęło .. dwa miesiące. Dosyć sprawnie im to poszło.

    > W zwiazku z tym pytanie moje jest takie, czy w tej sytuacji mozna odebrac
    > prawo jazdy - nawet jezeli w/w punkty 2 lub 3 razy sie "skasowaly" ?

    Przyjąłeś złe założenia do wniosku. Wyjaśniłem Ci to powyżej.
    A w sytuacji gdybyś kogoś np. obrabował w roku 2005 to miałbyś "pretensje"
    do wymiaru sprawiedliwości że złapano Cię dopiero w roku 2008r?