    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Ustawa o sprawdzaniu przez pracodawce czy zaszczepiony
    Date: Fri, 19 Nov 2021 10:11:56 GMT

    On 2021-11-19, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Może wkleję:

    > https://www.ons.gov.uk/peoplepopulationandcommunity/
    birthsdeathsandmarriages/deaths/bulletins/deathsinvo
    lvingcovid19byvaccinationstatusengland/deathsoccurri
    ngbetween2januaryand24september2021

    > Kilkanascie stron A4 - poczytam tymaczasem:
    >

    > https://www.ons.gov.uk/peoplepopulationandcommunity/
    birthsdeathsandmarriages/deaths/datasets/deathsbyvac
    cinationstatusengland

    > Tam jest plik excelowy - pod wrażeniem jestem. a w nim:
    >
    > Table 1: Weekly age-standardised mortality rates by vaccination status
    > for deaths involving COVID-19, per 100,000 people, England, deaths
    > occurring between 2 January 2021 and 24 September 2021 1,2,3,4,5,6,7,8,9
    >
    > i ostantni wiersz 24 września:
    >
    > Niezaszczepieni 95 śmierci przy populacji niezaszczepionych 7.637.511
    > Dwie dawki 444 smierci przy populacji dwukrotnie ukłutych 29.509.257

    No to tu są dane z ww. Singapuru:
    https://www.moh.gov.sg/covid-19/statistics/

    Trzeba trochę w dół przewinąć. Różnica w zgonach to z grubsza jeden rząd
    wielkości i maleje z wiekiem. Przykładowo, dla 80+ umiera 21.8%
    zakażonych, niezaszczepionych, gdy w tej samej grupie wiekowej
    zaszepionych zarażonych umiera 2.5%. Dla zakresu 40-49 odpowiednie
    liczby to 0.095% i 0.0044%

    Raporty dzienne:
    https://www.moh.gov.sg/covid-19/testing/situation-re
    port-pdf

    85% populacji (ca 6M) w pełni zaszczepionych, w tym 3 dawki 21%, głownie
    Pfizer / Moderna.

    --
    Marcin