  • Data: 2008-11-15 22:05:54
    Temat: Re: Ustawa o jezyku Polskim
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 15 Nov 2008, Tristan wrote:

    > Jaasne. I dlatego inne narody mają, a mądrzy Polacy nie?

    Nie, o tym niżej.
    Tu usiłowałem wykpić pomysł powoływania się na *wydajność*
    w kontekście klawiatury narodowej.

    > BTW: Ciekawe jest, że mam öüäë i inne magiczne znaczki, a
    > kurde ss nie ma :(

    A nie strzeliłeś sobie czasem w stopę?
    Niemcy AFAIK zrezygnowali z rozróżnienia "ss" i "escet" na rzecz
    dopuszczalności pełnej wymienialności tych zapisów (podobnie jak
    z paru innych właściwosci języka, ciekawe jakiby się w Polsce
    wrzask podniósł po takiej akcji :D).
    I drugi strzał - jak to nie ma, greckiej bety nie ma??
    (to włącz grecki alfabet :P))

    > No a jak będę chciał pisać po arabsku?

    Poproszę o jakiś prostszy przykład, czyli np. używanie wszystkich
    trzech zapisów chińskiego alfabetu naraz :|

    > Nie da się i tak obskoczyć całego świata jedną klawiaturą.

    Nie da.
    Ale dużo egonomiczniej jest mieć "paczkę" zdolną obsłużyć zestawy
    przynajmniej co popularniejszych europejskich języków.

    Zresztą jak musisz to ponarzekaj sobie na brak "plmaszynistki",
    ja będę tępił i będzie równowaga :D

    pzdr, Gotfryd