  • Data: 2004-09-29 14:02:25
    Temat: Re: Urlop wypoczynkowy na przełomie roku 2003/2004
    Od: "Robcio" <r...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Art. 153. § 1. Pracownik uzyskuje prawo do pierwszego urlopu z upływem 6
    > miesięcy pracy, w wymiarze połowy wymiaru urlopu przysługującego mu po
    > przepracowaniu roku.

    wtedy z najmiejszym stazem mialbys 18dni urlopu ale ze to pierwszy urlop to
    po pol roku tylko 9 dni.

    > § 2. Z upływem roku pracy pracownikowi przysługuje prawo do pozostałej
    > części urlopu przysługującego mu po przepracowaniu roku.

    zmienilo sie prawo w ktorym jest napisane ze tacy jak Ty (i moja kobieta
    niestety - pracuje od marca 2003) maja drugi urlop po kolejnym pol roku..
    ale rosnie minimalna ilosc dni urlopu z 18 do 20.. wiec dostajesz reszte z
    przyslugujacego Ci teraz 20 (bo nie jest napisane ze odnosnie ilosci dni
    dotyczy Cie stary przepis - 18 dni).. wiec dostajesz reszte 11 dni..
    Masz 20 na 1,5 roku

    > Nowy kodeks pracy:
    >
    > Art. 153 [Nabycie prawa do urlopu]
    >
    > § 1. Pracownik podejmujący pracę po raz pierwszy, w roku kalendarzowym, w
    > którym podjął pracę, uzyskuje prawo do urlopu z upływem każdego miesiąca
    > pracy, w wymiarze 1/12 wymiaru urlopu przysługującego mu po przepracowaniu
    > roku.

    to cie nie dotyczy.. .. paradoksalnie gdybys pracowal od stycznia 2004
    mailbyc podobna ilosc dni wolnych jak teraz.. ale debile piszacy przepisy
    nie mysla i jestes w grupie pokrzywdzonej

    > § 2. Prawo do kolejnych urlopów pracownik nabywa w każdym następnym roku
    > kalendarzowym.

    czyli masz 20 dni.. w czerwcu 2005 mija Ci 2 lata stazu pracy.. co przy
    zalozeniu ze studiowales PRZED praca daje Ci lacznie 10 lat stazu pracy do
    obliczen ilosci dni wolnych.. i od czerwca masz 6 kolejnych dni urlopu

    lacznie 26
    ale tu podstawy prawnej nie znam wiec glowy za to nie dam.. ale tak mi
    wszyscy mowili i podobno tak jest