  • Data: 2004-07-12 21:10:25
    Temat: Re: Urlop okolicznościowy - ŚLUB - ile i kiedy można ?
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik napisał w wiadomości:
    > Zatem w tym przypadku fakt, iż w okresie urlopu wypoczynkowego zachodzi
    > zdarzenie uzasadniające udzielenie urlopu okolicznościowego, wyłącza
    prawo do
    > ządania udzielenia tego urlopu wypoczynkowego zarówno PRZED jak i PO
    terminie
    > urlopu wypoczynkowego ..... czy dobrze zrozumiałem ?
    >
    > P.S.
    > Jakaś podstawa prawna ?

    Witam

    To o czym mowisz nie nazwywa sie urlop okolicznosciowy, ale "zwolnienie od
    pracy". Jak wiec sama nazwa wskazuje, aby mozna bylo z takiego zwolnienia
    od pracy skorzystac "zdarzenie uzasadniające" musi przypasc w dzien pracy
    danego pracownika.

    Rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z dnia 15 maja 1996 r.
    w sprawie sposobu usprawiedliwiania nieobecności w pracy oraz udzielania
    pracownikom zwolnień od pracy (Dz.U.1996.60.281).
    [...]
    § 15. Pracodawca jest obowiązany zwolnić od pracy pracownika na czas
    obejmujący:

    1) 2 dni - w razie ślubu pracownika lub urodzenia się jego dziecka albo
    zgonu i pogrzebu małżonka pracownika lub jego dziecka, ojca, matki,
    ojczyma lub macochy,
    2) 1 dzień - w razie ślubu dziecka pracownika albo zgonu i pogrzebu jego
    siostry, brata, teściowej, teścia, babki, dziadka, a także innej osoby
    pozostającej na utrzymaniu pracownika lub pod jego bezpośrednią opieką.
    [...]

    --
    Z powazaniem
    -=treneros=-