  • Data: 2005-07-13 18:36:14
    Temat: Re: Urlop macierzyński
    Od: "idiom" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <g...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:33a6.0000144d.42d5145c@newsgate.onet.pl...
    > Rozumiem, że TY zrzekniesz się świadczeń z tytułu macierzyństwa kiedy
    > będziesz w
    > ciąży bo nie chcesz by jakiś podatnik np ja nazwał Cię pasożytem?
    > Jest wyraźnie napisane, że będą opłacane składki/podatki więc o co Ci
    > chodzi?

    Jak długo? Całe 8 miesięcy, by otrzymac przez 16-18 tyg zasiłek
    macierzyński? A może raczej tylko do momentu, gdy będzie można przejść na
    L-4, ciężar składek przeniesie się na ZUS, a kobieta dostanie zasiłek
    chorobowy a potem macierzyński (z kieszeni tych, co grzecznie płacą
    składki)?

    > Skoro wspomniana osoba będzie odprowadzać składki do ZUS i płacić podatki
    > to w
    > świetle prawa chyba należy jej się urlop macierzyński itp.

    A, rozumiem, ma takie hobby, że najpierw przez 8 miesięcy będzie ponosiła
    koszt pełnego ubezpieczenia i podatków, a potem przez 4 miesiące sobie
    odbierze tę kwotę (nie znam tak dobrze się na ubezpieczeniach społecznych,
    ale mam wrażenie, że otrzymana kwota będzie co najwyżej porównywalna z kwotą
    "wpłaconą"). Po prostu kręci tę kobietę świadomość, że będzie mogła
    powiedzieć "jestem na macierzyńskim", dlatego jest gotowa wcześniej wpłacać
    te kwoty, by potem je odzyskać.

    I oczywiście nie posunie się do oszustwa w celach materialnych, tylko po
    to, by móc powiedzieć "jestem na macierzyńskim" :D

    Monika