  • Data: 2008-09-13 19:39:30
    Temat: Re: Upomnienie z biblioteki
    Od: Olgierd <n...@r...org> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 13 Sep 2008 21:28:28 +0200, Szerr napisał(a):

    > Czyli jednak 10 lat? Co wobec tego radzisz?

    Ja bym wziął pod pachę 5 ładnych książek, poszedł, przeprosił, podarował
    książki.
    Kara umowna może wynikać wyłącznie z przyjętego zobowiązania, w tym
    przypadku pochodziłoby ono z umowy. IMHO jej źródłem mógłby być regulamin
    biblioteki wyłącznie w przypadku jego doręczenia klientowi przy zawarciu
    umowy (art. 384 par. 1 kc), chyba że z ustawy o bibliotekach wynika
    obowiązek jego stosowania (nie chce mi się szukać teraz).

    Zatem: obowiązek zwrotu książek się nie przedawnił, przedawniło się
    wykroczenie przywłaszczenia (art. 119 par. 1 kw); chyba że wartość
    książek przekracza 250 złotych (to wówczas dyskusja o przedawnieniu jest
    w ogóle bezprzedmiotowa).
    Kary umownej nie ma, ponieważ zarządzenie kierownika nie może być źródłem
    takich zobowiązań.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl