  • Data: 2005-05-07 09:44:50
    Temat: Re: Upierdliwa sąsiadka POMOCY !!!
    Od: Piotr Radosz <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Właścicielem linii /zakładamy że tak jest/ jet ZE. N akim spoczywa
    > obowiązek utrzymania linii w sprawności technicznej i zapewnieni
    > bezpieczeństwa eksploatacji i użytkowania sieci? oczywiście że na ZE.
    Oczywiście ale spróbuj wejść na działkę której pilnuje np doberman czy
    rotwailer a własciciel ma głęboko w poważaniu twoje argumenty... W zasadzie
    to i rotwailer niepotrzebny jak się własciciel nie zgodzi na wejście w
    teren.

    > Prace polegające na przycinaniu gałęzi drzew oraz wycinaniu drzew (za
    > zgodą inspektora ochrony środowiska) wrastających w linie energetyczne 0,4
    > kV. Wycinka i przycinka drzew spowodowana jest koniecznością ochrony
    > przeciwpożarowej w trosce o bezpieczeństwo ludzi i urządzeń oraz ma
    > zapewnić sprawność sieci energetycznej (minimalna odległość każdego punktu
    > korony drzewa od przewodów napowietrznej linii energetycznej wynika z
    > obowiązujących przepisów normy N SEP E-003 /PN-E-05100-1/.
    No oczywiście tyle teorii. Święta prawda.

    > Sugerujesz że w przypadku stosowania przewodów np. ASXS(n) przy niskich
    > napięciach albo np. PAS, SAXKA przy ŚN - nie obowiązuje przycinka drzew i
    > gałęzi ???
    Oczywiście obowiązuje. Przyłączy ŚN nie rozważałem. Tyle tylko że da się
    zminimalizować ryzyko i okres czynności eksploatacyjnych. W sytuacjach
    problemowch może być to jedyne praktyczne rozwiązanie.

    > Nakazać mu ścięcie tych krzaków ;) - albo zmusić go do pisemnego
    > oświadczenia że to na nim spoczywać będzie dopilnowanie by te drzewka nie
    > wrosły w sieć ;) - stawiam "dólary przeciw orzechom" że wtedy by te
    > drzewka posadowił w innym miejscu ;)
    No i znowu mamy teorię - masz pomysł jak go do tego zmusić (odciąć
    prąd...?)?